Veelgestelde vragen

FAQ

Hoe meld ik me aan bij het datacenter?

Wanneer u een colocatie contract heeft afgesloten met Duocast, zullen wij enkele persoonsgegevens van u(w medewerkers) vastleggen. Bij ieder bezoek dient u zich vooraf aan te melden via ons aanmeldportal en in het datacenter dient u zich bij de receptie te melden en te legitimeren. Let op: het documentnummer van uw legitimatiebewijs dient overeen te komen met het documentnummer dat wij van u hebben geregistreerd. Anders krijgt u geen toegang.

Voor toegang in QTS Groningen kunnen personen zich aanmelden via de support pagina op https://support.duocast.net/

Voor toegang in NorthC Datacenter Groningen kunt u een bericht sturen naar support@duocast.net met daarin vermelding van naam, soort ID bewijs, documentnummer, datum en tijdstip.

Leveren jullie SSL certificaten?

Jazeker, SSL certificaten worden door Duocast geleverd inclusief installatie en monitoring. De volgende handelingen kunt u van ons verwachten wanneer u een SSL certificaat aanschaft:

– Aanmaken van een key
– Aanmaken van een CSR
– Kijken welke validatiemethode geschikt is, meestal DNS
– De verificatiemethode instellen/configureren
– Monitoren of validatie slaagt
– Certificaat uit de mail plukken en installeren
– Certificaat invoeren in Nagios monitoring
– Administratieve verwerking

Heeft u een certificaat in eigen beheer en wilt u enkel dat wij installatie uitvoeren? Dat kan! Duocast rekent voor installatie € 45,- per certificaat.

De tarieven:

Soort certificaat Tarief
SSL – enkel domein (domein validatie), per jaar €35,-
SSL – enkel domein (organisatie validatie), per jaar €75,-
SSL – enkel domein (uitgebreide validatie), per jaar €175,-
SSL – wildcard, per jaar €150,-

Kan ik een kopiefactuur opvragen?

Jazeker, stuurt u uw verzoek alstublieft naar support@duocast.nl o.v.v. uw klantnummer en factuurnummer.

Kan ik mijn factuur per e-mail ontvangen?

Jazeker, u kunt uw verzoek sturen naar support@duocast.nl. Geeft u daarbij het e-amiladres op waarop u facturen wilt ontvangen.

Wat is jullie opzegtermijn?

Duocast hanteert een opzegtermijn van tenminste 30 dagen voor het verlopen van de einddatum.

Hoe kan ik opzeggen?

U kunt uw opzegging mailen naar support@duocast.nl. Duocast hanteert een opzegtermijn van tenminste 30 dagen voor het verstrijken van de einddatum.

Duocast accepteert geen telefonische opzeggingen.

Hoe stel ik mijn mailserver in?

Klanten van Duocast kunnen gebruik maken van de mailserver mail.duocast.nl. De server biedt zowel de mogelijkheid om via POP3 als via IMAP mails op te halen. Ook kunt u gebruik maken van een beveiligde verbinding met de mailserver.

Voor zowel het ophalen als versturen van email dient u een gebruikersnaam en wachtwoord op te geven in uw emailprogramma. Uw gebruikersnaam is uw volledige emailadres (bijvoorbeeld info@uwdomeinnaam.nl) en het bijbehorende wachtwoord.

Hoe beveilig ik mijn mailserver?

De mailserver mail.duocast.nl biedt een beveiligde verbinding aan over SSL en TLS. Wanneer u gebruik maakt van een beveiligde verbinding wordt uw mailverkeer versleuteld waardoor het verkeer niet zomaar is in te zien door (onbevoegde) derden.

Hoe kan ik inkomende mail op meerdere apparaten bekijken?

Wanneer u mail ophaalt op meerdere apparaten, denk hierbij aan bijvoorbeeld op uw smartphone en laptop, adviseren wij om gebruik te maken van IMAP. Op deze manier blijft mail op onze mailserver staan zodat alle mails op beide apparaten zijn in te zien.

Protocol: IMAP

Mailserver: mail.duocast.nl

Poort: 143(TLS)/993(SSL)

Gebruiker: uw e-mailadres

Wachtwoord: het bijbehorende wachtwoord

Identiteitscontrole: wachtwoord

Hoe kan ik mail ophalen met behulp van POP3?

Wanneer u gebruik maakt van een hostingpakket met weinig MB’s aan opslagruimte, kunt u ervoor kiezen om uw mail op te halen met behulp van het POP3 protocol. Uw mails worden dan verwijderd van de server nadat u de mails heeft opgehaald. Zo bespaart u ruimte in uw hostingpakket. U kunt ervoor kiezen om in uw mailprogramma aan te geven dat uw email een aantal dagen bewaard moet blijven op de mailserver. Deze optie is afhankelijk van het mailprogramma waar u gebruik van maakt.

Protocol: POP3

Mailserver: mail.duocast.nl

Poort: 995 (SSL)

Gebruiker: uw e-mailadres

Wachtwoord: het bijbehorende wachtwoord

Identiteitscontrole: wachtwoord

Hoe stel ik mijn uitgaande mailserver (SMTP) in?

Een uitgaande mailserver wordt ook wel een SMTP server genoemd. De afkorting SMTP staat voor Simple Mail Transfer Protocol.

Protocol: SMTP

Uitgaande mailserver: mail.duocast.nl

Poort: 465(SSL)/587(TLS)

Aanmelden bij uitgaande mailserver: ja

Gebruiker: uw e-mailadres

Wachtwoord: het bijbehorende wachtwoord

Identiteitscontrole: wachtwoord

Hoe maak ik gebruik van webmail?

Naast mail ophalen via een mailprogramma zoals bijvoorbeeld Microsoft Outlook of Mozilla Thunderbird kunt u gebruik maken van webmail. Webmail is een webpagina waarop u uw email kunt inzien. Erg handig wanneer u bijvoorbeeld op vakantie bent. U kunt gebruik maken van webmail door met uw internet browser te surfen naar http://webmail.uwdomeinnaam.nl (bijvoorbeeld webmail.duocast.nl). Hier dient u in te loggen met uw volledige mailadres en bijbehorend wachtwoord.

Welke certificering heeft Duocast?

ISO 27001, NEN 7510, ISAE 3402 type 1